POLITIEKEURMERK VEILIG WONEN BESTAANDE BOUW

Het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) is een keurmerk voor woningen die voldoen aan de eisen op het gebied van inbraakpreventie en sociale veiligheid. Een inbreker heeft langer de tijd nodig om binnen te komen in een woning die is beveiligd volgens de eisen van het Politiekeurmerk.

VOORDELEN VAN HET POLITIE­KEURMERK VEILIG WONEN (PKVW)

Inbreken in een slecht beveiligde woning kost vaak maar 30 seconden tijd. Een inbreker bedenkt zich wel twee keer voor hij een woning met Politiekeurmerk probeert te betreden. De PKVW-maatregelen zijn van groot belang voor de veiligheid en de veiligheidsbeleving. Beveiligingsmaatregelen, zoals gecertificeerd hang-en-sluitwerk, goede verlichting en overzicht in de straat, verkleinen de kans dat een inbreker toeslaat in jouw woning.

De voordelen van het Politiekeurmerk:

Zowel particulieren als aannemers, ontwikkelaars, woningbouwverenigingen, VvE’s kunnen terecht bij Veiligheid Adviesbureau Verkerk als het gaat om beoordeling en advisering van een enkele woning of renovatieprojecten. Veiligheid Adviesbureau Verkerk is een erkend PKVW bedrijf en dus bevoegd om de enkele woningen te certificeren.